“Mak Kata Saya Khunsa, Sedih Orang Hina Saya” – SAJAT

Sajat pun manusia biasa seperti kita semua pasti akan ada salah. Jadi kita doakan yang terbaik buat Sajat, bukan tegur dengan memaki hina

Pengusaha kosmetik popular melalui laman sosial instagramnya (@ajramjat), Nur Sajat mengaku agak terkilan dengan kecaman-kecaman netizen.

Baginya, kecaman yang dilemparkan seolah-olah dia telah melakukan kesalahan besar seperti mencuri duit 1MDB.

Semua ini berlaku apabila kecoh Sajat didenda RM2,700 oleh Mahkamah Sesyen selepas mengaku bersalah terhadap tiga pertuduhan gagal mengemukakan penyata Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) kepada Ketua Pengarah Kastam Malaysia.

Dalam pertuduhan tersebut, nama Sajat ditulis sebagai Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman dan ia menjadi tular di kalangan netizen mahu pun media.

Kontroversi demi kontroversi yang dilalui oleh Sajat, namun dari sudut positif harus dipuji kerana Sajat sangat kuat berhadapan dengan semua ini.

Sajat akui ibu, ayah, keluarga serta anak-anak adalah kekuatan baginya untuk melalui semua ini.

Luahan Sajat melalui Instagramnya:

“Saya memang rapat dengan keluarga!!! Apa masalah sekali pun,saya tetap mengadu pada mak dan ayah saya.. Orang luar takkan faham apa kita rasa.

“Hanya mak ayah sahaja yang tahu siapa anak dia, bukan wartawan,bukan orang luar, ini mak saya, mak yang melahirkan anaknya. Mak saya tahu saya siapa.

” Mak saya kata saya Khunsa. Saya sedih orang dok hina hina saya.. Bukan saya nak jadi macam ini..siapa nak dilahirkan serba kekurangan.

” Alhamduillah.. keluarga dan adik beradik saya sentiasa bersama saya bila berlaku macam ini. Keluarga tetap support saya. Biarlah orang hina kita, keji kita, bercakap macam-macam pasal kita.

“Orang nak kata apa, kata lah. Yang penting mak ayah saya tahu saya siapa. Sajat buat jer kerja Sajat, jaga anak-anak, jaga perniagaan,jaga diri, fokus berniaga.

“Kita susah pun orang mengata, kita senang pun orang mengata..asalkan Sajat tak ada tipu duit orang. Terima kasih mak ayah, time sajat down, keluarga tetap bersama kita…yang baik datang dari Allah,yang jahat datang dari kita.

“Jangan sesekali kita menghina, kalau sayang tegur dengan cara kasih sayang.”

Sajat bersama anak-anaknya

Betul kata Sajat tu. Wahai netizen semua, tegur tak salah, tapi biarlah kena caranya bukan dengan memaki hina. Islam tak ajar cara macam tu.

MANGGA tidak sebelahkan mana-mana pihak, cuma apabila ada salah tegurlah cara baik dan doakanlah. Iya.. Bukan sahaja Sajat, malah kita semua pasti ada buat salah, tidak ada manusia yang sempurna.

Apa yang bagus dan positif daripada Sajat kita ambil untuk kita perbaiki kehidupan kita. Kekurangan yang ada kita tegur baik-baik dan doakan yang terbaik.

MANGGA doakan yang terbaik buat Sajat dan semua rakyat Malaysia. Buang yang keruh, ambil yang Jernih sempena tahun baharu 2019 yang bakal menjelma ya!

Teruskan bersama MANGGA ya!

View this post on Instagram

saya memang rapat dengan keluarga!!! apa masalah sekali pun,saya tetap mengadu kat mak ayah saya..orang luar tak kan faham apa kita rasa..hanya mak ayah sahaja yang tahu siapa anak dia..bukan wartawan,bukan orang luar,ini mak saya,mak yg melahirkan anak nya..mak saya tahu saya siapa..mak saya kata saya khunsa..saya sedih orang dok hina hina saya..bukan saya nak jadi macam ini..siapa nak di lahirkan serba kekurangan 😢..alhamduillah keluarga saya dan adik beradik saya sentiasa bersama saya 👪👪👪👪👪bila berlaku mcm ini,keluarga tetap support saya..biar lah orang hina kita,keji kita,bercakap macam2 pasal kita..mereka kenal kita dia media sahaja,bukan dia tahu sajat siapa!! takpe sajat,mak ayah ada..orang nak kata apa,kata lah..yang penting mak ayah saya tahu saya siapa..sajat buat jer kerja sajat,jaga anak2,jaga perniagaan,jaga diri.,focus berniaga..kita susah pun orang mengata,kita senang pun orang mengata..asalkan sajat tak ada tipu duit orang..terima kasih mak ayah,time sajat down,keluarga tetap bersama kita…yang baik datang dari Allah,yang jahat datang dari kita..jangan sesekali kita menghina,klu sayang tegur dengan cara kasih sayang..morning semua..love you all..salam semangat dari saya..nursajat ❤️

A post shared by اجرام جت (@ajramjat02) on